top of page
חיפוש
  • rpeiplaw

לכבוד 2022- שדרגו את ההתנהלות שלכם בנוגע לידע ולקניין הרוחני בארגון , בעסק , באתר וברשתות


שנה אזרחית מוצלחת לכולם!


אני שמחה בפתחה של 2022, לשתף כאן בכמה נקודות למחשבה בכל הנוגע לתכנים בהם אתם עושים שימוש בכל הפלטפורמות המסחריות והפרסומיות שלכם. נקודו פשוטות, קלות ליישום מהיר- ללא השקעה גדולה של משאבים ובכללם זמן:


רעיונות מתאדים - כדאי לעגן אותם - אי אפשר להגן על רעיונות, בנוסף לזה הם לא פעם נשכחים. אפשר אבל לכתוב רעיון ולהפוך אותו לתוכנית עיסקית, אפשר להקליט תיאור שלו, אפשר לכלול אתו במייל לעצמינו, אם מדובר ברעיון לעיצוב אפשר לשרטט אותו וכו'. כל אחד מאילו משדרגים את הרעיון שלנו לרמה של יצירה ו/או לפחות בסיס ראייתי ליצירה.


המנעו משימוש לא מורשה בתכנים של אחרים- אתם יוצרים תכנים? המנעו משימוש בתכנים אונליין - מבלי שקיבלתם אישור ברור מבעליו. לא גיליתם מי בעלי התוכן? תבררו זאת!! לא הצלחתם לברר- חפשו תוכן אחר- שלגביו תקבלו רשיון שימוש.


היו מקוריים ורק אז תשוו לתכנים של אחרים- קודם כל צרו את התוכן הנדרש לכם באופן מקורי- מבלי שתכנים אחרים מונחים לפניכם. רק לאחר מכן, תוכלו להשוות את מ שיצרתם למה שיצרו אחרים לפניכם. אם במה שיצרו האחרים מצאתם רעיונות מעניינים- תוכלו לאמץ אותם אולם בדרך שונה מזו הכלולה בתכנים האילו. כאשר תעשו זאת- תדעו כבר לאבחן בקלות רבה יותר- אם אתם עושים שימוש ברעיון בלבד או מעתיקים שלא במכוון את היצירה של האחרים. אם לא תהיו בטוחים מה ההבדל בין השניים - חפשו ייעוץ משפטי.


למתג כמה שיותר - ככל שהתכנים יותר ממותגים, הקהל הרלבנטי הקורא אותם לומד לזהות אותם אתכם או עם המוצרים / שירותים שאתם מציעים. למשל- נסו להמציא שמות ייחודיים לחלקי תוכן, לפרקים,למונחים- כל אילו יקדמו את המיתוג התוכני. באשר לנראות של התכנים- החל מצילומים המוגנים דרך אגב בזכויות יוצרים דרך שמות או סימני מסחר או מה שמוכר כ-"לוגואים"- מקדמים את הגנת העיצוב והנראות - אם המדובר בדף ברשת החברתית ואם מדובר באתר או לחילופין בשילוט של בית עסק. מיתוג ושוב מיתוג ושוב מיתוג - חשוב ויעיל!!


אתרו ומפו את הידע שלכם- באופן שוטף- אנשים ועסקים פעילים- ללא הרף יוצרים תכנים חדשים ומעלים רעיונות חדשים. אמו לכם מנהג פשוט- בסוף כל יום עבודה שלכם- רשמו לעמכם מייל קר ובו סיכום של הפעולות שעשיתם באותו היום. השקיעו לא יותר מ-5 דקות. רשמו משפט לכל נושא שעסקתם בו. מה שלא תכלילו כנראה לא היה מספיק חשוב לזכור ומה שלא תוכלו לתאר במשפט- רשמו לעצמכם שאתם צריכים לחזור לנושא ולטפל בו- עד שתצליחו להבהיר אוו לעצמכם ולסכם אותו בקצרה לעצמכם בורה אנטליגנטית. תארו לכם - איזה אור תהיה תקיית מיילים האילו - לכל אותם רגעים כשנזכרתם ברעיון שחמק מכם- אבל קשה לכם לזכור את פרטיו או כשתרצו לבדוק- מתי אתם או הארגון שלכם יצר לראשונה מסמך כלשהו. זו היא ראיה חשובה להוכחת ה שלכם במסמך- מועד יצירתו- בהקשר של הוכחת בעלות בעתיד ביצירה - אם תדרשו לכך ( תוכנית עבודה, רעיון מסחרי או כל תוכן מקורי אחר).


שנה אזרחית טובה

רחלי פשר אייקנאר,עו"ד




*האמור כאן איננו ייעוץ משפטי- כמו כל שאר האמור באתר שלנו- לכן- קראו בהנאה- אך לורך קבלת ייעוץ משפטי- צרו קשר עם עורך דין.










14 צפיות0 תגובות
bottom of page