top of page
חיפוש
  • rpeiplaw

ייעוץ בצומת של קבלת החלטות גם בתחום הקניין הרוחני

עודכן: 27 במרץ



מגיעים לשיח ייעוץ עם עורך דין בתחום הקניין הרוחני? מוטרדים משמירה על הזכויות שלכם ביצירה שלכם? או מוטרדים מהאפשרות שתתבעו על ידי אחרים בשל הפרה לכאורה של זכויותיהם?

איך תוכלו להתכונן לפגישת ייעוץ עם עורכי דין בתחום, כדי למקסם את תוצאות המפגש.


לפני השאלות - צריך לתת תמונה מלאה ועדכנית:

יועץ יכול לייעץ רק על סמך העובדות שהובאו לפניו.

לקוחות שמבקשים ייעוץ אינם יכולים לספר חלק מהעובדות או ליפות אותן או לצפות לייעוץ מבלי שיתוף בעובדות.

לקוחות אינם יכולים לצפות ל"שיחת ייעוץ קצרצרה" כדי "לבדוק אם אפשר לטפל בעניינם".

כמובן- ניתן לספק ללקוחות ייעוץ בנוגע למצב משפטי קיים באופן כללי בתחום הקניין הרוחני על ענפיו השונים- אך הבעיה היא שהלקוחות לא תמיד יודעים איזה ענף רלבנטי למקרה המעניין אותם, כיצד הוא חל על המקרה הספציפי שלהם ומה הסיכויים שלהם למיצוי זכויותיהם או להגנה מפני דרישות או תביעות בשל זכויות של אחרים.


אפשר לאסוף מידע באופן עצמאי

בעידן של GOOGLE ועתה גם בינה מלאכותית AI - לקוחות רבים יכולים ללמוד בעצמם מה המצב המשפטי הבסיסי החל לדעתם על עניינים. איסוף כזה הוא מספיק כדי לקבל החלטות כיצד להתנהל?

לרוב התשובה היא לא!

הצורך בשיחה עם יועץ נובע מהרצון לקבל תמונה משפטית כוללת וכן ספציפית באשר לעניינם של הלקוחות- תוך ידיעה שהמידע רלבנטי להם ולעניינם באופן ספציפי.

יועץ משפטי לא יכול לתת חוות דעת ואפילו כללית בנוגע לשאלת לקוח - אלא אם הובהרו לו הרקע למקרה, זהות הצדדים, האינטרסים שלהם, כוחם מבחינה כלכלית או מבחינת מיקומם באירגון( אם מדובר במאבק בתוך אירגון) , או מידת ההתמדה הצפויה מהם בניהול האירוע ועוד ועוד מידע שכל פיסה ממנו עשויה או עלולה לשנות את חוות הדעת המבוקשת.


ידע מסייע לנו להימנע מטעויות:

במקרים רבים כן ניתן היום להיעזר- כאמור לעיל בכל המידע המונגש לכולנו אונליין- בנוגע לחקיקה, גם פסיקה בעיקר זו שפורסמה ולא פעם גם בהוראות חקיקה נוספות אם של רשויות מקומיות או של רשויות שלטוניות אחרות שפעמים רבות מציעות הסברים בנוגע להתנהלות מולן.

בהחלט מומלץ לכל אחד מאיתנו לאסוף ידע ככל הניתן בעיקר התחומים הנוגעים להנהלותם היום יומית או לזו הנוגעת לעיסוקים שלהם- במסגרת עסקים פרטיים, במסגרת עבודה בארגונים ובמסגרת עבודה במגזר הציבורי.

לעומת זאת- למתלבטים בנוגע להמשך התנהלות ם מול רשות, מול אדם אחר, מול מעסיק, מול עובדים אחרים, מול שכנים, או בנוגע לכל חוק או דין- מומלץ לפנות לייעוץ משפטי. הייעוץ יסייע בהתנהלות בדרך הטובה ביותר שניתן לבחור בה, בכפוף לנסיבות הנוגעות לכם ונוגעות למקרה הרלבנטי.


מה הקשר של כל זה לקניין רוחני?

מתי נכסי הקנין הרוחני שלכם- אם בתחום ההייטק, תעשיות אחרות, האומנויות על כל ענפיהן, העיתונות, הרשתות החברתיות ועוד- נוגעים לזכויות יוצרים, מתי הם נוגעים לפטנטים, מתי הם נוגעים לסודות מסחריים ועוד ועוד ענפי משפט והגנות משפטיות אפשריות?

המדובר בשאלות הנוגעות לדיני הקניין הרוחני המורכבים כאמור מחוקים שונים ומזכויות שונות. כדאי להתייעץ עם עורכי דין בתחום- שיוכלו לסייע להבין באילו ענפי משפט עניינכם נוגעים ובאילו צעדים כדאי לנקוט כדי לקדם את זכויותיכם.

גם אם אתם אינכם הבעלים של נכסי הקניין הרוחני הרלבנטים לעניינכם- למשל- אם עשיתם שימוש בנכסי קניין רוחני של אחרים- או אם בכוונתכם לעשות בו שימוש - או אם אתם מבקשים לברר אם כדאי לכם לרכוש נכסים שכאלה- מומלץ מאוד להתייעץ עם עורכי דין בתחום- על מנת לאסוף כמה שיותר ידע ועל מנת לדעת מה הדרך הטובה ביותר להתנהל.


בכל אופן - בהצלחה!


האמור בכתבה זו איננו בבחינת ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ככזה.

הכותבת - עו"ד רחלי פשר אייקנאר- היא עורכת דין בתחום הקניין הרוחני והידע.





50 צפיות0 תגובות
bottom of page